Dag 6, Jasper

5 juni 2018 - Jasper, Canada

Dag 6 was alweer aangebroken.

Om half 7 ging de wekker voor weer een dag vol avontuur.

Meteen naar The Other Paw bakkerij voor een Large koffie en 2 croissantjes to go.

Daarna meteen in de auto en op naar Maligne Canyon.

Een prachtige kloof waar een woeste waterstroom doorliep.

Dus de wandelschoenen aan en hup naar beneden.

Na 2.1 kilometer en rond 9.00u kwamen we aan bij de Fifth Bridge, het laagste punt van de route.

Na wat foto's begonnen we weer aan de route naar boven, want we moest weer om half 11 in de auto zitten voor de eerste officiële excursie van de reis.

Maar we hadden het netjes gered en om 5 over 10 zaten we in de auto naar de Jasper Skytram.

Een gondel die ons op Mount Wistlers naar een hoogte van 2263 meter bracht in 7 minuten.

Het weer was helder dus we konden lekker ver kijken.

Toen we boven aankwamen zagen we dat er een route naar de top van de berg liep.

Maar omdat het een steile route was en Jet last van haar benen had wilde Jet niet mee, dus ben ik alleen naar de top van 2463 meter gelopen.

Daar stond me nog een stuk door de sneeuw te wachten.

En toen ik eindelijk boven was, was het het mooiste uitzicht tot nu toe.

En wat een stilte en rust, er waren er maar 3 zo gek geweest om helemaal naar boven te lopen.

Maar het was zeker de moeite waard.

Daarna weer op mijn gemak naar beneden om Jet weer te vergezellen.

Toen we naar de gondel liepen kwamen we nog een Marmot tegen tussen de rotsen.

Toen zijn we met de gondel weer naar beneden gegaan want we hadden vandaag nog een druk programma.

Daarna in de auto en richting Medicine Lake, want het zou nog een productieve dag worden met wild.

Op de weg naar het meer kwamen we 4 Elk vrouwtjes tegen langs de weg.

Toen we 3 kilometer verder waren stonden daar twee zwarte tiener beren langs de weg te eten.

Daarna weer op weg reden we langs Medicine Lake en stond daar een baby beer langs de weg.

Dus voordat we uit stapte maar even goed rond gekeken of er nergens Moeder beer te zien was, maar de kust was veilig dus hebben we weer mooie foto's van dichtbij kunnen schieten.

Daarna reden we door naar Maligne Lake.

Weer zo'n schitterend groot meer.

Daar zijn we op de boot gesprongen en na een half uur varen over het meer, kwamen we aan op een klein eilandje genaamd Spirit Island.

Daar hadden we een kwartier om rond te lopen voordat we weer terug voeren naar het beginpunt.

Het was een mooie boottocht van anderhalf uur, door prachtige natuur en bergen.

Toen we terug waren was het in middels alweer  5 uur dus tijd om weer aan de tocht van 45 kilometer richting Jasper te beginnen.

We waren nog geen 3 kilometer onderweg toen we een grote zwarte mannetjes beer tegen kwamen op de weg dus we konden vanaf de auto op 1 meter afstand foto's van hem maken want hij was bijzonder rustig, maarja het blijven wilde dieren dus oppassen.

Na 4 kilometer zagen we een grote Eland in de bosjes lopen maar we waren net te laat met een foto maken, SHIT!

Toen we weer langs Medicine Lake reden leek het net of Prince Harry langs het meer liep want heel de weg stond vol paparazzi die allemaal met hun camera naar een nest in de boom waren gericht.

Dus maar weer gestopt, ja je stapt zo wel vaak in en uit de auto.

En toen ik inzoomde naar het nest zat daar een Zeearend op het nest zijn eieren uit te broeden.

Wat een prachtig dier om in het wild te zien, en wat gaaf om dat mee te maken.

Daarna toch echt maar wat vaart gemaakt om te gaan eten want voordat we het wisten was het alweer half 7.

Maarja de natuur is onverbiddelijk want 5 kilometer verder zat beer nummer 5 alweer langs de weg te eten, maar helaas toen we uitstapte kwam er net een undercover auto van het park langs en moesten we naar de auto dus hebben we daar geen duidelijke foto van kunnen nemen.

Toen maar weer verder waar beer nummer 6 zat te wachten.

Pfff op een gegeven moment ben je wel uitgekeken op die beren(NOT).

Toen konden we eindelijk naar Jasper om daar lekker te gaan eten en de dag af te sluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tibor:
    6 juni 2018
    Super gave route naar Maligne Lake of niet? Jullie hebben wel super veel wildlife :)
  2. R. Van Gijsel:
    6 juni 2018
    Ja het is een hele mooie route om te rijden.
    Ja dat idee hadden wij ook al, ik ben benieuwd in Blue river vanmiddag