Dag 7, Jasper naar Clearwater

6 juni 2018 - Helmcken Falls, Canada

7.00u en de wekker ging weer voor weer een dag in Canada.

Vandaag stond een rit van 352 saaie kilometers op het programma.

Toen we Jasper verlieten zagen we nog een Eland door het water ploeteren en er stak nog een Zwarte beer over de weg, maar daar waren we net te laat voor dus die hadden we niet op de foto.

Daarna door naar de staat British-Columbia en nog een uur tijdsverschil(nu dus 9.00 met jullie).

Na een paar uur kwamen we langs Moose Lake weer zo'n schitterend groot meer.

Toen maar weer op weg naar Mount Robson de hoogste berg (3954 meter) van de Canadese Rockie mountains.

Maar voor we bij de berg waren zijn we eerst nog naar de Overlander Falls gewandelt.

Een wandeling van 1.2 kilometer heen en weer naar deze prachtige waterval.

Toen naar het bezoekerscentrum waar we een prachtig uitzicht op de berg hadden.

Toen gingen we weer op weg naar Clearwater met als tussen stop Blue river.

Maar we waren nog niet onderweg en er kwam alweer een bord langs de weg met een waterval, dus weer stoppen.

Dit keer was het de Rearguard Falls, waar de kans bestond dat we er Chinook zalmen zagen.

Maar helaas dat was niet zo.

Toen echt maar weer verder want het was nog een flinke reis en we hadden vandaag ook nog een excursie bij Blue river.

We kwamen rond 11.15 nieuwe tijd aan bij de Safari en we konden met de ronde van half 12 mee dus vlug naar de wc en mee.

De safari was eigenlijk een beetje verloren tijd en viel eigenlijk grandioos tegen.

We moesten heel stil zijn dan zouden we wel wat zien.

En dat WAT had hij niet overdreven, 1 Arend en 1 beer, ook bleef hij constant op het midden van het meer varen waardoor je wel de beer zag maar op 300 meter afstand.

Zonde van het geld.

Tot overmaat van ramp haalde hij ook nog een stelletje op met een kind die constant aan het praten waren dus de kans om meer te zien was al vervlogen.

Toen we na een uur bomen kijken terug waren bij de auto, met piepende bandjes naar het hotel, want dat zal wel goed zijn dachten wij.

Nou mis poes 1 grote muggen bende en je bent eigenlijk min of meer verplicht om hier te eten want het eerst volgende restaurant zit 35 kilometer verderop.

We hopen dat morgen de omgeving wel de moeite waard is anders zijn dit 2 verloren dagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tibor:
    7 juni 2018
    Wel pech gehad jullie bij Bluetooth river, hangt misschien wel van de gids af ook. Wij gingen echt wel dicht langs de kanten en kregen veel informatie over de natuur en de beren van de gids toen. Zonde :(

Clearwater is inderdaad een van de minste stukken van de reis. Wij vonden de rust en stilte bij Helmcken Falls lodge wel heerlijk. Weet niet hoe het nu is (alweer een paar jaar geleden). Veel plezier in Wells Grey!