Zuid-Afrika, Dag 12 & 13

15 juni 2019 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

Gisteren dankzij internet problemen geen verslag kunnen maken.

Dus vandaag krijgen jullie hem voor 2 dagen.

Het waren 2 rijdagen met in totaal een goede 800 kilometer dus we hebben weinig anders kunnen doen.

Gisteren hadden we de rit van Clarens naar Bloemfontein, een rit van 400 kilometer door de vrije staat van Zuid-Afrika.

Na het verrukkelijke ontbijt die ze bij ons op de kamer kwamen brengen begonnen met de rit.

Het was een rit over het vlakke gedeelte van Zuid-Afrika.

Er waren alleen maar weilanden te zien met een paar heuvels, daarna kwamen we aan op ons verblijf.

Een hele grote oude geiten boerderij met Spa genaamd De Oude Kraal.

Dit 4 sterren hotel valt regelmatig in de prijzen voor zijn eten.

En dat was te merken ook, want we kregen een uitgebreid 5 gangen diner.

Alles sjiek te friemel, niet echt iets voor ons maar voor een keer was het leuk.

Als voorgerecht een Carpaccio van Gemsbok, daarna een verse Tomatensoep gevolgd door een Lams rug in rode wijn saus en een Eland steak en als toetje een frambozen crumble met een chocolade mint brownie met kaneelijs.

Alles was echt super lekker en de serveerster vertelde dat ze iedere maand van kaart veranderen.

En dat ze in die 20 jaar dat ze er werkt nog nooit een gerecht 2 keer heeft geserveerd, dat is echt bijzonder.

Daarna lekker te bed gegaan om ons op te maken voor de volgende etappe.

Vandaag op ons gemakje ontbeten en weer in de auto voor de volgende rit van 400 kilometer.

Vandaag gaan we van Bloemfontein naar Graaf-Reinet.

En naar het volgende Nationaal Park genaamd Camdeboo National Park.

Rond 1 uur kwamen we aan in Graaf-Reinet en je ziet de bevolking met de dag witter worden naarmate je dichter bij Kaapstad komt.

Lekker geluncht en ingecheckt en op naar het Park.

Daar zijn we voor de zonsondergang naar The Valley of Desolation ( de vallei van de verlatenheid).

Daar zagen we de zon achter de bergen verdwijnen en de lucht kleurde mooi Roze/Paars.

Nadat we weer genoeg foto's genomen hadden zijn we weer naar het dorp gereden om lekker te gaan eten.

Nu weer vroeg te bed want morgen staat de derde etappe van 345 kilometer voor de boeg.

Naar Addo National Park, Home of the Elephant.