Zuid-Afrika, Dag 16

18 juni 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag staat de Gardenroute op het programma, dus snel ontbeten zodat we lekker op ons gemak konden doen.

We begonnen de route bij Port Elisabeth en reden richting Knysna.

Al snel zagen we waarom het een van de mooiste routes ter wereld werd genoemd.

Wat is dat toch mooi, aan de ene kant gigantische bergen en aan de andere kant de Indische Oceaan die altijd ruw is.

Rond de middag kwamen we bij onze eerste stop, een boogbrug van 300 meter hoog waar wat traanplaten langs de vangrail waren gelegd zodat je over de brug kon lopen om van het uitzicht te genieten.

Daarna door naar 'The Big Tree"

Een 800 jaar oude geelhout boom die 80 meter hoog is en een stamomtrek van 9 meter heeft.

Daar zat ook een wandeling bij door het regenwoud van het Tsitsikamma National Park.

Na een half uur kwamen we aan bij de boom, die echt wel opviel tussen de andere bomen.

Daarna weer verder naar de Stormsriver Suspension bridge.

Een mooi looppad leid je via de rotsen naar de hangbrug, de zee was heel ruw wat het helemaal bijzonder maakt.

Daarna op naar het hotel, toen we ineens een opvangplaats voor slangen tegen kwamen.

Rechts omkeer en nog snel een bezoekje brengen aangezien het al 4 uur was en ze om 5 uur sluiten.

We waren precies optijd voor de laatste tour want die duurt een uur schijnbaar.

Er werd van alles verteld over de reptielen van Afrika, van de Huisslang tot de Forest Cobra ze kwamen allemaal aan bod en velen van hem mocht je ook aanraken en vast houden, wel de niet giftige natuurlijk.

Er werd ook voorlichting gegeven over hoe om te gaan met de 2 verschillende gif soorten en wat te doen als er iemand gebeten werd.

Toen kwamen we aan bij de mamba's, eerst de Green Mamba degene die voornamelijk in de bomen leeft en wel zeer dodelijk maar niet agressief is net zoals alle ander slangen zeg maar.

En toen kwamen we bij een verblijf met de Black Mamba, de meest gevaarlijke slang ter wereld.

De enige ook die niet vlucht maar zonder reden aanvalt en ook blijft toeslaan als hij de kans krijgt.

Een 4 meter lang exemplaar lag naar ons te kijken hoe wij hem aan het fotograferen waren.

Ik ben niet zo een reptielen man maar de giftige slangen blijf ik toch mooi vinden.

Na een uur rondgelopen te hebben zijn we eindelijk naar het hotel gereden.

Daar heerlijk gedineerd en nu even de dag afsluiten.

1. Ingrid:
    20 juni 2019
    Ieks die slang😳. Mis wel de foto van Jet met een slang om de nek😉
  2. R. Van Gijsel:
    20 juni 2019
    Niet voor mij weggelegd een slang om mijn nek tante ingrid..😰