Zuid-Afrika, Dag 19

21 juni 2019 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Vanochtend rustig aan gedaan omdat het ontbijt toch pas vanaf 8.00u was, lekker op het gemak alles ingepakt.

Na het ontbijt alles ingeladen en vertrokken voorde laatste lange rit.

Vandaag staat de rit van Oudtshoorn naar Stellenbosch op het programma.

De rit van 406 kilometer, heeft ons langs Groot Swartberg,Towerkop en Anysberg Nature Reserve geleid.

Drie prachtige natuurgebieden met hoge vergezichten,mooie natuur en leuke dorpjes langs de route.

Na 3 uur rijden kwamen we aan in Barrydaleen waren we ongeveer op de helft van de route.

Daar kwamen we een heel opvallend restaurant tegen genaamd Diesel & Crème.

Helemaal in de stijl van een motorgarage, zelf de serveesters liepen in overalls rond.

Daar lekker koffie gedronken met gebak voordat we weer aan de tweede helft van de reis begonnen.

Na een uur begonnen de strak blauwe luchten van Afrika te betrekken en het begon steeds harder te waaien.

Afrika was heel de week al in de ban van een fikse storm op de radio en we hoorde dat hij vandaag aan land zou komen.

De koude Atlantische Oceaan bracht een storm aan land die 2 dagen de omgeving van Kaapstad zou teisteren met windstoten van 100 tot 140 kilometer per uur.

En we hadden nog flink wat bergpassen te gaan dus we moesten vaart maken, dus alleen voor het hoog nodige stoppen.

En maken dat we in Stellenbosch aankwamen, voordat het echt losbarst.

Na een uur waren er al flink wat bomen omgewaaid en de bergpassen waren zeer moeilijk te rijden door de hevige windstoten.

Een half uur voordat we aankwamen hoorde we op de radio om nu echt binnen te blijven en de auto aan de kant te zetten omdat het te gevaarlijk was om buiten te zijn.

Het regende hevig en waaide alleen maar harder toen we aankwamen bij het hotel.

Snel ingecheckt en naar het huisje, helaas hebben ze hier geen diner dus we zullen straks nog terug moeten naar het dorp om te dineren, maarja het is niet anders.

We hadden eigenlijk morgen eventueel Kaapstad of de Tafelberg op het programma staan, maar door het noodweer blijven we denk ik maar op het hotel morgen.

Daarna schijnt het weer op te klaren dus misschien dat we in kaapstad geluk hebben.