Zuid-Afrika, Dag 21

23 juni 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag naar ons eindpunt Kaapstad, maar eerst ontbeten en richting de Tafelberg natuurlijk.

De Tafelberg in 1085 meter hoog en 3,5 kilomter breed en is één van de zeven natuurlijke wereldwonderen.

Rond half 10 kwamen we aan bij de gondels die ons naar de top van de Tafelberg zouden brengen en er stond een verschrikkelijk lange rij.

We moesten de auto een kilometer voorbij de ingang parkeren maar het was stralend mooi weer dus we hadden het wachten ervoor over.

De tickets gehaald en in de rij voor de gondel, we waren na een uur dat we gearriveerd waren al aan de beurt, dus het viel achteraf nog mee.

Eenmaal boven aangekomen was de lucht nog steeds blauw maar er vormde wel wat wolkjes rondom de berg.

Er waren verschillende wandelroutes aangelegd zodat je helemaal rond de berg kon lopen.

Ook had je aan de andere kant van de berg uitzicht over de 12 apostelen, de bergkam die wereldberoemd staat om zijn mooie foto's.

Er waren een paar wolken aan het proberen om over de bergkam te komen maar het lukte net niet.

Rond de middag even boven geluncht en toen weer in de rij om weer naar beneden te mogen.

Daarna zijn we naar het hotel gereden om in te checken en de koffers te droppen en meteen weer opweg naar de Kirstenbosch Botanical Gardens.

Het is een heel mooi park met verschillende wandelpaden en er is ook een Canopywalk met een uitzicht over de tuin en het centrum van Kaapstad.

Vervolgens door naar het strand om van de zonsondergang te genieten en lekker over de boulevard te lopen.

Toen de zon onder was viel ons oog op een heel apart Restaurant genaamd '' The Butcher Shop and Grill''.

We kwamen binnen in wat eruit  zag als een HEELE luxe slagerij en we kregen een tafeltje bij het raam.

Toen de Ober kwam vroeg hij of we even met hem mee liepen naar de vitrine.

Hij gaf uitgebreid uitleg over het verschillende soorten vlees en de slager stond te wachten en gaf aanvullend uitleg.

Ons oog viel op het vlees van een Wagyu koe, dat is een Japanse Koe en dat vlees stond bekend om zijn exclusieve smaak.

Dat was aan de prijs te zien want een kilo van dat vlees koste omgerekend 200 euro de kilo.

Maarja de vakantie viel tot nu toe best mee met de koste dus we hebben ons eens lekker laten verwennen en hebben ieder maar een Steak van 300 gram gepakt.

De ober vroeg aan ons wat voor saus dat we erbij wilde en de slager zei of hij wel helemaal lekker was en die zei boos dat we er geen saus bij kregen want dat verpeste de smaak van het vlees.

ook zei hij dat we hem Medium gebakken kregen zodat het vet aan de buitenkant van het vlees het beste zijn smaak af gaf en lekker in het vlees trok.

Dus zo gezegd zo gedaan, het vlees was echt SUPER SUPER SUPER mals en zo lekker van smaak.

Zo'n lekker vlees hebben wij in ons leven nog nooit gegeten.

Daarna kwam het pijnlijke deel, de rekening.

Laten we het erop houden dat we heerlijk hebben genoten en nu de afwas staan te doen.

Morgen gaan we historie snuiven want we gaan s'ochtends eerst naar Bo-Kaap, het kleurrijkste Township van Afrika en smiddags hebben een excursie geboekt naar het Robben eiland met een gids zodat we ook over het verleden nog het een en ander te weten komen.

1. Marian:
    23 juni 2019