Dag 9, Clearwater-Whistler

8 juni 2018 - Whistler, Canada

En het is alweer dag 9 van de reis.

Om 6.00u ging de wekker want de langste afstand van de reis stond op het programma.

458 kilometer stond er op het programma.

Dus eerst weer naar beneden naar Clearwater voor een ontbijtje bij Tim Horton.

Onderweg naar beneden kwamen we beer nummer 14 tegen in een weiland.

Daarna opweg naar Whistler en er waren twee routes.

De ene via Kamloops, en de andere via de 100 Mile House.

Een rustigere weg met minder vrachtverkeer.

Dus kozen wij de tweede route via de 100 Mile House.

Lekker op het gemakje gedaan, niks bijzonders gedaan eigenlijk.

Onderweg nog gegeten in het plaatsje Lillooet.

Een klein dorpje aan de rivier de Fraser.

Daarna de laatste 131 kilometer door de bergen gecrosst.

Inmiddels was het al stevig aan het regenen, en dat werd als maar erger toen we rond half 4 in Wistler aankwamen.

Op de boekings bevestiging stond dat we 20 dollar per dag voor de ondergrondse garage moesten betalen.

Dat vonden wij asociaal duur.

En dat waren we zeker niet van plan, dus de koffers en Jet afgezet.

Toen ben ik een plekje gaan zoeken.

Helaas kwam ik tot de conclusie dat er gewoon GEEN gratis plekken waren in heel Whistler niet.

Dus zijn we goed chagrijnig naar de hotellobby gelopen om dan toch maar te vragen waar je wel gewoon normaal kon parkeren en dat was dus echt nergens gratis.

Dus toen maar betaald toen wilde die aardige vrouw( huh uhm) ons ook nog 3 dagen parkeergeld rekenen omdat we vandaag kwamen en overmorgen pas weg gaan.

We hebben aangedrongen dat we maximaal 2 dagen wilde betalen en uiteindelijk ging ze daar mee akkoord.

Vanavond zijn we uit eten geweest bij The Keg, een lekker steakhouse in het centrum van Whistler.

Alleen jammer dat al onze kleren in de was zaten, dus we liepen daar als enige in een t-shirt met lange broek door de regen.

Gelukkig kregen we een plaatsje bij de openhaard zodat we het snel weer warm kregen en snel opdroogde.

Daarna weer door de regen naar het hotel waar inmiddels de was klaar was.

En ik nog even een mailtje heb gestuurd naar Jan Doets over onze laatste vakantie dag want dat is nog steeds niet rond, met de huurauto en de reis naar het vliegveld.

1. Mibet Tholen:
    9 juni 2018
    Dan bereid je maar vast voor. In Vancouver moet je ook minimaal dit bedrag betalen om te parkeren.
  2. R. Van Gijsel:
    10 juni 2018
    Vancouver hebben we geen auto meer, we zijn alleen nog met Jan Doets aan het mailen over de transfer naar het vliegveld