Dag 11, Whistler-Parksville

10 juni 2018 - Parksville, Canada

Vandaag hadden we tijd zat dus op het gemak om 8 uur opgestaan.

In Whistler voospelde ze voor vandaag in het dorp zelf 10 centimeter sneeuw dus het de mountainbikes werden massaal verruild voor Ski's en Snowboards.

Dus snel Uitgecheckt en naar de eerst volgende afslag gereden voor een ontbijt.

Daarna op weg naar de Sea to Ski gondola in Squamish.

Daar aangekomen was het al flink aan het regenen dus snel in de Gondel naar boven.

Daar was het behoorlijk aan het regenen dus we zijn snel over de hangbrug tussen 2 kloven gelopen en daarna snel naar binnen om op te warmen met een heerlijke kop koffie.

Na een half uur hield het gelukkig op met regenen, maar het was nog wel flink bewolkt.

We hebben boven op de berg nog de panorama route gelopen, maar het weer betrok zo erg dat we eigenlijk op het panorama dek niks anders als wolken zagen.

Daarna weer met de gondel naar beneden gegaan en richting de Ferrie gereden.

Het was namelijk de dag dat we de boot namen naar Vancouver Island.

We kwamen om kwart voor drie bij de boot aan.

We zouden eigenlijk de boot van kwart voor zes hebben, dus we hoopte op goed geluk dat we mee konden.

De vrouw achter de desk zei dat we de boot van drie uur vol zat maar dat we de boot van half 4 wel konden pakken.

Dan moesten we alleen wel even een half uur wachten.

Nou dat was geen probleem voor ons dus dat hebben we gedaan.

Om kwart over drie mochten we aan boord, dus de auto geparkeerd en meteen het dek op voor foto's.

Stipt om half vier gingen we varen, een boottocht van anderhalf uur door Horse shoe bay en over de Salish Sea richting Nanaimo.

Het was echt super mooi weer om te varen.

Overal donkere regenwolken en een harde koude wind.

Maar we zijn heel de weg droog gebleven.

We waren trouwens als enige zo gek om heel de reis boven op het dek te blijven staan.

Maarja je moet wat over hebben voor een paar prachtige foto's.

We kwamen iets over vijf aan in Nanaimo, dus hup de auto in voor het laatste stukje.

We stonden op het onderste dek van de boot en de ramp die ze op de boot lieten zakken gingen 30 centimeter boven het dek van de boot kapot.

Kwart voor zes was hij weer gemaakt en konden we eindelijk van de boot af.

Meteen doorgereden naar Parksville waar we gegeten hebben en naar het hotel zijn gegaan.