Dag 12, Parksville - Ucluelet

11 juni 2018 - Ucluelet, Canada

Vandaag de dag begonnen met een ontbijt op het hotel, aangezien dat gratis was.

Daarna in de auto en richting HWY 4.

Met als eerste stop een mooie wandeling langs de Upper en Lower Qualicum Falls.

Een mooie wandeling van een klein uurtje met flink wat hoogte verschillen.

Daarna op naar de volgende stop, de Cathedral Grove.

Een park met gigantische Douglas Sparren.

En de hoogste is ruim 800 jaar oud en 79 meter hoog met een stam omtrek van 9 meter.

Het was echt heel bijzonder om mee te maken.

Vooral omdat je je dan zo klein voelt.

Daarna op naar de West kust van Vancouver Island.

Na ongeveer anderhalf uur rijden zagen we een heel klein zwart vlekje langs de weg zitten.

Nadat we gestopt waren zagen we dat het een Zwarte Baby beer was.

Dus heel voorzichtig uitgestapt en even de omgeving gecontroleerd of we mama zagen maar dat was niet.

Dus hebben we van een afstand wat foto's gemaakt.

We weten niet precies hoe oud maar dat zullen eerder dagen dan weken zijn, misschien wel uren.

Echt super, en beer nummer 15 was een feit.

Daarna door gereden naar Ucluelet en meteen door naar de haven om ons alvast in te checken voor de Whale watch van morgen.

Nu we toch in de haven waren zijn we meteen naar het zee aquarium geweest.

Een klein aquarium met alleen maar lokale vissen en planten.

Het was niet veel bijzonders dus na een kwartier had je alles wel gezien.

Toen ingecheckt in het hotel en we kregen een route kaart mee om bij ons huisje te komen.

Er werd ook nog even gezegd dat er gisteren en eergisteren een roedel wolven gesignaleerd waren dus dat we voorzichtig moesten zijn en de omgeving goed in de gaten moesten houden en altijd met tweeën het huisje moesten verlaten.

Dus wij op weg naar dat wolvenhol.

Het was een smal gravel pad van 2 kilometer dwars door het bos.

En ineens doemde er 9 verschrikkelijk mooie en leuke huisjes op.

Toen we de deur van het huisje opende was daar een adembenemend uitzicht over de zee met een prive strandje achter de huisjes.

Wat zijn wij blij dat het hotel in Tofino vol zat.

Nadat we van het uitzicht genoten hadden de auto weer in en weer op weg.

Richting het noorden naar Combers Beach.

Een schitterend zandstrand met een paar rotsen die uit de zee staken.

Daarna doorgereden naar Tofino.

Daar hebben we gedineerd bij Shelter.

Ze hadden er weinig keus vonden wij, dus maar een hamburger besteld dat we in ieder geval wat gegeten hadden.

Daarna weer terug naar Ucluelet maar eerst nog een wandeling.

Die deden we net voor Ucluelet, The Rainforest trail.

Een Trail van twee rondes van ieder iets meer als een kilometer met in totaal 730 treden.

Nadat we de langste en mooiste route volgens de boeken gelopen hadden begonnen we om 8 uur aan de tweede route.

Het werd al best donker in het bos en toen we begonnen aan de wandeling stond er een bord dat er veel Wolven zaten en dat je het beste in groepen kon lopen en wandelstokken mee moest nemen als wapen.

Dus we hebben ieder een goeie dikke stok gezocht en wij begonnen met lopen.

Na 200 meter zagen wij een schim tussen de bomen bewegen en we schrokken ons rot.

We waren als enige daar aan het wandelen dus leek het ons toch beter om maar terug te gaan naar de auto en de wandeling morgenvroeg te doen.

Aangezien er ook Zwarte beren rondliepen en we die toch al vaak hebben gezien deze 2 weken dus dan zijn ze actief.

Dus zijn we naar het Appartement gereden om daar op het strand nog te genieten van de ondergaande zon.