Dag 16, Victoria - Vancouver

15 juni 2018 - Vancouver, Canada

7.00u en de wekker ging weer voor de laatste reisdag van de Canada tour.

Dus opstaan en naar de koffiezaak, voor een dark roast koffie en een broodje.

Daarna meteen naar de Terminal gereden waar om 9.00u net de Ferrie wegvoer, dus we moesten een uur wachten.

Maar gelukkig zat er een Starbucks bij dus maar weer een Medium koffie (0.5L) pfffff.

De koffie is hier slap maar je hebt dan wel meteen een halve liter te pakken.

Rond half 10 gingen we aan boord en wat volgde was toch wel een mooie reis.

Om 10.00u voeren we de haven van Schwarz Bay uit tussen de eilanden door richting de Strait of Georgia.

Daarna voeren we nog een klein half uurtje tot we aankwamen in Tsawwassen.

Daarna meteen doorgereden naar Stanley Park dat zou een drie kwartier rijden zijn ongeveer.

Na ruim anderhalf uur door deze hele fijne stad genavigeerd te hebben kwamen we dan eindelijk aan in Stanley Park.

Nadat we weer een beetje tot rust waren gekomen van deze leuke autorit (dus niet), snel geparkeerd en richting het Aquarium van Vancouver.

Na even 80 dollar afgerekend te hebben moest het dan toch wel HEEEL mooi zijn.

Nadat we geluncht hadden gingen we de ronde door het Aquarium doen.

Het was wel mooi en uiteindelijk de 80 dollar toch wel waard.

Nadat we klaar waren met de dierentuin zijn we door Stanley Park gaan lopen.

Een lekker wandelpark met een mooi uitzicht op de Lions Gate Bridge en de Skyline van Vancouver was goed te zien.

Om half 6 zijn we richting het hotel gereden waar we ingecheckt hebben en ik ben meteen de auto weg gaan brengen want hier rijden is niet te doen.

Toen ik bij het verhuurbedrijf aankwam stonden daar borden voor de drop off van de auto.

Dus die was ik braaf gevolgd en ik kwam aan bij een garagedeur die netjes open ging.

De garage stond helemaal vol en mijn auto paste er nog net in zodat de garagedeur nog net dicht kon.

Er stond dat ik de lift moest pakken om bij de balie aan te komen.

Dus ik heb daar een kwartier gewacht maar geen lift.

Dus ben ik naar buiten gelopen omdat ik het onderhand beu was hier, maar toen bleek dat je er niet meer in kon en de balie om half 6 gesloten was.

Wel fijn dat ze dan wel de garagedeur open laten, zodat je je auto wel binnen kunt zetten maar je hem niet in kunt leveren.

Ook stond er een bordje dat als je hem niet met volle tank inleverde dit 3.87 dollar de liter kost en dat ze morgen om 8.00u weer open zijn.

Omdat onze auto lekker in de weg staat gaan we daar morgen om 10.00u eens een keer heen om de auto weer te pakken en hem af te tanken.

Het hotel is trouwen wel super de luxe dus dat valt dan wel weer mee.

We hebben trouwens vandaag een mail gehad van dit fijne reisbureau dat ze geen transfers hebben vanaf het hotel dus dat we het maar uit moeten zoeken hoe we op het vliegveld komen.

Dus als we thuis zijn gaan we het via de rechtsbijstand spelen.

En Jan Doets voor ons NOOIT meer.

1. Berith:
    16 juni 2018
    Jeetje slecht einde van je vakantie :(
    Wel kut dat het reisbureau heel erg tegenvalt
  2. R. Van Gijsel:
    16 juni 2018
    Ja ik heb ze echt gewoon 2 weken lang lopen mailen, maar ze zeggen gewoon letterlijk van zoek het maar uit.
    Maar op hun site staat dat het een georganiseerde site is en wat er niet inclusief is.
    En daar word niet gezegd dat daar de kosten van en naar het vliegveld bijkomen.
    En in onze reis bescheiden word daar ook niks over gezegd dus, ze hebben niks om te bewijzen, dus dat gaan we na de vakantie maar regelen.