Dag 15, Victoria

14 juni 2018 - Victoria, Canada

Vandaag hadden we eigenlijk niet echt zin om door de stad te slenteren.

Dus maar uitgeslapen zodat we fris rond 12 uur naar de Orca Watch konden gaan.

Het was 5 minuten rijden vanaf het hotel en we moesten er half 1 zijn dus we waren mooi optijd dachten we.

Maar eenmaal in de binnenstad was er gewoon GEEN parkeerplek vrij en overal werd je gewoon binnen gelaten terwijl de garage gewoon vol stond.

Waar is de rust van de natuur gebleven in Canada.

Maar na drie kwartier hadden we dan EINDELIJK een plek gevonden, die was eigenlijk alleen voor kleine auto's maar we waren het beu dus daar maar neergezet en vertrokken naar de incheck balie.

Daar stonden nog 10 Nederlanders te wachten tot we vertrokken.

Om 1 uur kregen we de pakken aan en voeren we uit.

Daarna de haven uit en richting open zee.

Het zou ongeveer drie kwartier duren voor we bij de hotspot waren, maar na een 20 minuten werden al Orca's gespot dus het gas ging eraf en we bleven liggen waar we lagen.

We zagen ze 400 meter van ons vandaan omhoog komen en de gids zei dat we dadelijk precies goed lagen en dat we hem moesten vertrouwen.

En 5 minuten later kwamen ze precies zoals hij voorspeld had op 100 meter afstand van de boot weer boven.

Wat mooi om zo'n grote school Orca's bij elkaar te zien.

Na ze ruim een uur gevolgd te hebben zijn we verder naar open zee gevaren waar recent veel activiteit was gezien.

Maar daar hebben we niks gezien dus snel weer verder naar een klein eilandje met een vuurtorentje erop.

Daar zagen we een Zee otter door de Kelp ( soort zeewier) zwemmen.

Volgens onze gids was dit de enigste overgebeleven Zeeotter van Canada.

De rest is vermoord door stropers om hun vacht.

Daarna zat de Orca watch erop dus gingen we weer naar de haven.

De wind was flink toegenomen en de golven werden al hoger.

De gids zei dat we flink nat gingen worden als we snel gingen varen dus of daar iemand bezwaar mee had.

Maar gelukkig was iedereen wel in voor een rit en daar gingen we, vol gas over de golven en we waren zeiknat.

Net voor de haven liet hij nog even zien hoe wendbaar de boot was door op volle snelheid een rondje van de zaak te draaien.

Super vet en de gids had er duidelijk ook lol in.

Daarna kwamen we weer de haven binnen en hebben we afscheid genomen van de groep.

Het was weer een geslaagde dag hier in Victoria.

1. Ingrid:
    16 juni 2018
    Heerlijke dag weer. Kei leuk om orka's te spotten lijkt me. Een wat een gave terugreis met de boot... scheuren maar!