Dag 14, Ucluelet - Victoria

13 juni 2018 - Victoria, Canada

Dag 14 is alweer aangebroken.

Na weer een nacht slecht geslapen te hebben door het gebrek aan gordijnen, hadden we de laatste lange rit van de vakantie op het programma.

Dus om 8.00u ontbeten en hup in de auto.

Het regende pijpenstelen dus we wilde zo snel mogelijk naar Victoria.

De rit van 286 kilometer zou net geen 4 uur bedragen, waarvan grotendeels over een berg weg.

Na ruim 4 uur onderweg te zijn geweest waren we in het zonnige Victoria.

Nadat we aangekomen waren in Victoria hebben we ingecheckt en hebben we even een siësta gehouden om daarna weer fris op pad te gaan.

Eerst naar de haven ons inchecken voor de Orca Watch morgen en daarna doorgereden naar Baecon Hill Park.

Een lekkere wandeling door het park gedaan, waarbij je helemaal door kon lopen tot aan de zee.

In het park waren flink wat nesten van Reigers te zien en veel jonge Eendjes en Eekhoorntjes en Schildpadden.

Daarna hebben we lekker nog een tijd aan de zee gezeten en naar de Kite Surfers gekeken die daar aan het Surfen waren.

Toen zijn we tot slot nog uit eten geweest bij De Keg.

Een heerlijk Grill restaurant waar ze een Baseball Sirlion van 12 ons serveren.

Die is zo mals dat je die zo naar binnen kunt zuigen.