Dag 2, Banff - Lake Louise

2 juni 2018 - Lake Louise, Canada

Om 8 uur ging het wekkertje weer en dag 2 was aangebroken.

Vandaag stond de rit van Banff naar Lake Louise op het programma.

70 kilometer dus we hadden de tijd.

Nadat we ontbeten hadden en de boodschapjes hadden gedaan hebben we Banff achter ons gelaten om de wildernis in te trekken.

Op advies van Mieps Reisgids maar als eerst naar Sulphur Mountain.

Maar toen we daar aankwamen was het zicht nul op de top en 65 dollar pp. was te duur om de kans te wagen dus zijn we in de auto gestapt en richting Lake Minnewanka gereden.

Net toen we het plaatsje Banff achter ons lieten stonden er 2 autos in de berm en dat was niet voor niets want er stond een groep herten aan de kant van de weg.

Na wat fotos gemaakt te hebben gingen we verder.

Lake Minnewanka was super mooi en rustig dus we hadden goed de tijd om verschillende herten en Eekhoorntjes te spotten.

Rond de middag nog even langs Vermillion Lake en toen geluncht bij The Spaghetti Factory in Banff.

Toen echt maar eens richting Lake Louise gaan rijden dus de Hwy 1 op richting het Westen.

Na een kwartier rijden zagen we een afslag naar Sunshine Village en omdat dat wel lekker klonk de afslag maar genomen(en dat was ZEKER geen slechte keuze).

Een rustige weg bracht ons langs een mooie rivier en prachtig landschap.

Langs de weg nog een Hertje gezien en plotseling zagen we een paar auto's langs de kant van de weg staan en dachten we dat er weer een Hert stond, maar dat was mis.

Er stond namelijk langs de weg een Tiener beer!!!

Wie had dat verwacht, op onze eerste echte dag in Canada dat we dit al mochten zien.

We hebben de auto aan de kant gezet en zijn rustig uitgestapt toen de beer plotseling genoeg had van die andere auto's en plotseling onze richting op kwam en ons toch tot 10 meter naderde, echt wat een ervaring om mee te maken.

Toen we in gingen checken kregen we de tip om rond een uur of 6 vanavond nog naar Lake Louise te rijden in verband met de drukte normaal overdag.

Dus we hebben de koffers op de kamer gezet en zijn nog even naar Lake Louise gereden.

Het was wel wat bewolkt zodat we de bergen niet goed hebben kunnen zien maar dat deed niks af aan het schitterende uitzicht over het meer.

We hebben lekker langs het meer gewandeld en genoeg foto's gemaakt.

Daarna toch maar naar het hotel gereden om weer op tijd te bed te gaan.

1. Tibor:
    2 juni 2018
    Super gaaf! Mooie foto's van de beer :) Veel plezier bij Lake Louise en vooral Morraine Lake
  2. R. Van Gijsel:
    2 juni 2018
    Ja dankjewel we hebben besloten om nu nog naar Lake Louise te rijden en dan morgen om 7 uur ontbijten en dan naar Moraine lake zodat we morgenmiddag een wandeling maken naar een Theehuis bij Lake Louise.
  3. Berith:
    2 juni 2018
    Wauw wat mooi, en wat een ervaring om een wilde beer van dichtbij te zien.
  4. Ingrid:
    2 juni 2018
    Gaat er nu ook een filmpje rond in Canada net als het voorval bij de Beekse bergen laatst🤣
  5. R. Van Gijsel:
    2 juni 2018
    Hahaha, ja het was echt bijzonder joh.
    Hahahaha ja krijg je volgende week weer op Facebook te zien😝
  6. Angelie prins:
    2 juni 2018
    Echt gaaf om inderdaad een beer van echt dichtbij te zien !