Dag 3, Lake Louise

2 juni 2018 - Lake Louise, Canada

Vanochtend om 7 uur vertrokken naar Moraine Lake.

We stapte het hotel uit en kregen meteen een klap in onze gezichten het was namelijk nog maar 3 graden, Brrrrr.

Maarja wij als nuchtere Brabanders in de auto, en richting Moraine Lake.

Daar aangekomen meteen de wandelschoenen aan en ons maar proberen warm te lopen, omdat we onze jassen thuis hadden gelaten.

Dus in een T-shirt en vest langs het meer.

We waren net halverwege toen het plotseling begon te sneeuwen.

Dus dat wandelen werd meer een soort Snel wandelen en na 2.4 kilometer (enkele reis) kwamen we aan aan het einde van het meer.

De omgeving is prachtig hier en het word met de minuut mooier.

Daarna toch maar weer terug gegaan om vervolgens vanuit het beginpunt een andere wandeling te doen die volgens het bord rond liep en maar 400 meter lang moest zijn met een hoogte verschil van 25 meter.

Het is vriendelijk volk, die Canadese maar rekenen kunnen ze hier niet want die 400 meter werden er 1300 en het hoogteverschil was ruim 50 meter.

Maarja we hebben het overleeft en na een lekkere bak koffie en een broodje maar weer eens naar de auto gegaan.

We kregen gisteren in het Restaurant een tip van de ober om eens terug in de richting van Banff te rijden en dan de afslag Castle junction te pakken richting de Johnston Canyon.

Volgens hem was dat een hele mooie wandeling door een kloof met een paar watervallen.

En omdat we toch van het wandelen waren zijn we dan ook richting Johnston Canyon gereden.

Op de borden stonden 2 routes de eerste naar de Lower Falls een route van enkel 800 meter en de tweede was naar de Upper Falls een tocht van 2500 meter.

Dus we zijn gaan lopen en na 50 minuten en ruim 300 meter gestegen te hebben door deze prachtige kloof kwamen we aan bij de Lower Falls.

Een prachtige waterval kwam daar tussen de rotsen vandaan.

Daar even gepauzeerd en uiteraard wat foto's gemaakt en toen door naar de Upper Falls.

Toen we daar moe en voldaan na een uur en driekwartier en ruim 700 meter gestegen aankwamen stonden daar tot onze verbazing 4 kayakkers bepakt en bezakt aan de rand van het water.

Dus daar natuurlijk nog even gebleven om te zien of ze heelhuids van de waterval afkwamen.

Het was echt een spectaculaire gezicht om te zien.

Daarna nog even doorgelopen naar de grote waterval om daarna maar weer eens terug naar beneden te gaan.

Beneden nog even geluncht, omdat het toch alweer half 3 was eer dat we beneden waren.

Poeh er gaat een hoop tijd inzitten in dat lopen.

Daarna weer de auto in om over de Bow Valley Parkway weer richting Lake Louise te rijden maar wat een geluk we gisteren hadden zagen we vandaag niks langs de weg lopen.

Daarna moe en voldaan weer richting het hotel om de dag af te sluiten.