Dag 4, Lake Louise naar Saskatchewan.

3 juni 2018 - Icefields Parkway, Canada

Vandaag om 7.00u naar de koffiecorner voor een Breakfast to go.

We wilde lekker vroeg de Icefield Parkway opgaan om de bussen Chinese voor te zijn.

Het was lekker rustig, 1 graad en het sneeuwde lichtjes.

We kwamen aan bij het eerste meer genaamd Hector Lake.

Er stonden een paar mensen foto's te maken van de besneeuwde bergen en het prachtige uitzicht.

Dus ik stapte ook maar uit om een foto te maken van de mooie bergen en het helder blauw meer tot een man naast me, mij op m'n schouder tikt en zegt dat ik wel uit moest kijken en dat als ik over de rand zou kijken ik wel wist wat hij bedoelde.

Dus ik liep een paar stappen naar voren en ik werd recht in m'n ogen gekeken door een volwassen Zwarte beer op nog geen 10 meter van me vandaan.

Dus ik snel een foto gemaakt en Jet snel geroepen.

Hij trok zich van ons niks aan en ging lekker verder met eten.

Wat is dat toch machtig mooi om gewoon in 3 dagen al 2 beren gezien te hebben.

Na genoeg foto's gemaakt te hebben reden we verder naar Bow Lake en Peyto lake met zijn Gletsjer daar een stevige wandeling gemaakt over een verhard pad en vervolgens naar een uitzichtpunt via een best wel nauw en besneeuwd hike pad.

Wat een fantastische natuur en wildlife heeft Canada toch.

Daarna gingen we door naar Mistaya lake en zouden we doorgaan naar Mistaya Canyon maar helaas was die parkeerplaats afgesloten dus die hebben we jammer genoeg niet gezien.

Toen zijn we doorgereden naar de Saskatchewan river crossing waar we weer een wandeling hebben gemaakt moeder ziels alleen langs de rivier en over de rivier beddingen van Saskatchewan.

Daarna maar eens in gaan checken in dit armzalige Motel.

Nadat we ingecheckt waren, snel de koffers in de kamer gezet om dit Motel maar snel te ontvluchten.

En de Hwy 11 opgegaan richting Nordegg.

Ook een schitterend Natuurgebied met mooie Bergen en genoeg Wild bleek wel op de terugweg.

Op de terugweg verschillende Hertjes langs de weg gezien en toen we bijna weer het natuurpark inreden, zagen we plotseling een vos langs de weg lopen.

Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we toch maar weer naar het motel gegaan om de dag af te sluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mibet Tholen:
    4 juni 2018
    Geweldig! Fijn dat jullie het leuk hebben.
  2. Tibor:
    4 juni 2018
    Wauw, dat zijn weer mooie plaatjes! Canada is zoooo prachtig mooi. Lekker van genieten :)
  3. Ingrid:
    4 juni 2018
    Jeetje, echt mazzel.. al 2 x een beer te spotten!
  4. Jeanne:
    4 juni 2018
    Kijken jullie wel uit voor die beren, wees op je hoeden.
    Heb je al een winterjas gekocht.