Zuid-Afrika, Dag 18

20 juni 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag op ons gemak ontbeten en de koffers ingepakt want er stond een rit op het programma naar Oudtshoorn.

Een rit van 200 kilometer langs de kust en door de bergen, naar de regio van de Struisvogel boerderijen.

Onderweg nog even bij het strand gestopt om een wandeling te maken en lekker een bak koffie te drinken, en daarna weer op ons gemak door.

Rond 1 uur kwamen we aan in Oudtshoorn en na de lunch doorgereden naar de boerderij waar we logeren.

Alles super de luxe een zwembad met glazen wanden zodat je vanaf daar de zonsondergang kunt zien.

Maar helaas is het water te koud om te zwemmen, zelfs voor mij.

Dus heeft Jet een lekkere massage geboekt terwijl ik mijn reisverslag aan het typen ben en van de ondergaande zon aan het genieten ben.

Het was eigenlijk de bedoeling dat we nog een boerderij zouden bezoeken maar daar hadden we geen zin in omdat de reis er toch wel in hakt zo zonder rust dag, dus dan toch maar even wat dingen laten vandaag.

We gaan dadelijk nog wel naar een restaurant waar ze Afrikaanse gerechten maken met Struisvogel, dus we zijn benieuwd.

Morgen rijden we helaas weer door naar Stellenbosch, de wijnstreek van Zuid-Afrika.