Zuid-Afrika, Dag 14

16 juni 2019 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vandaag rijden we van Graaf-Reinet naar Addo Elephant National Park.

Vroeg vertrokken zodat we de 250 kilometer snel hadden gehad, en we kwamen rond de middag bij het Park aan.

Nadat we de dagpas hadden opgehaald even geluncht en daarna met de auto het park in.

Vergeleken met het Kruger is dit park een stuk kleiner maar niet zo droog en dor.

Alles is mooi groen en veel open vlaktes dus je kunt de dieren hier makkelijker spotten.

Na veel Kudu's en Wrattenzwijnen en stokstaartjes tegen te zijn gekomen zagen we daar eindelijk de eerste Olifanten langs de weg staan.

Wat blijven het toch mooie dieren en als je ze van dichtbij in de ogen kijkt lijkt het net of je in z'n ziel kunt kijken, zo menselijk.

Het park bied ook verschillende offroad wegen en die leiden je door de verschillende flora en fauna.

Plotseling zagen we een olifanten kont langs de weg verdwijnen in de bosjes, gevolgd door nog één en nog één.

In totaal was het een kudde van ruim 10 olifanten vrouwtjes met kroost.

Toen die olifanten uit het zicht waren kwam er plotseling nog een jong vrouwtje over de weg voor onze auto langs gelopen.

Toen zijn we weer verder gereden, op een gegeven moment kwamen we bij een flauwe bocht aan en we schrokken ons rot.

Er kwam een grote Mannetjes Olifant (een Bull) recht over de weg op ons af gelopen.

Toen wist ik even niet wat wijsheid was, na er een paar foto's van gemaakt te hebben zijn we langs de kant gaan staan zodat hij ons kon passeren.

Wat een ongelooflijk mooi gezicht en geluid op 2 meter van de auto, dit vergeten we nooit meer echt super.

Daarna ons rondje afgemaakt waarbij we nog een Olifant of 10 hebben gezien.

Toen de zon begon te zakken zijn we weer rustig naar de uitgang gereden om te dineren.

Daarna lekker naar het huisje gereden waar we weer vroeg te bed gaan want morgen hebben we een volle dagexcursie gepland.

Dat beloofd nog wat te worden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    20 juni 2019
    Echt prachtig zo'n olifant en machtig mooi zo dichtbij!
  2. R. Van Gijsel:
    20 juni 2019
    Ja het was echt super mooi.