Zuid-Afrika, dag 4

6 juni 2019 - Cork, Zuid-Afrika

Dag 4 is weer vroeg begonnen in Zuid-Afrika.

Vandaag staat een hele mooie dag op het programma namelijk de rit van Witrivier naar Cork via het Kruger Park.

Na een half uur kwamen we aan in Numbi Gate waar we onze Wild card gekocht hebben.

Toen ging de reis door het Kruger Park beginnen.

Na een uur goed gezocht te hebben stond de tussenstand op 6 Giraffe, 5 Olifanten, 3 Nijlpaarden en ik weet niet hoeveel Springbokken.

Na de lunch in Skukuza weer verder gereden naar verschillende drinkplaatsen en over diverse zandpaden.

Ineens stond er een hele file op de weg en achter die file kwam er een vrouwtjes leeuw over de weg gelopen.

Ze kwam onze kant op gelopen dus rustig de tijd om wat foto's te trekken.

Toen ze 3 meter van ons vandaan was snel de ramen dicht gedaan want je weet immers maar nooit.

Echt machtig mooi om dat mee te maken en van zo dichtbij.

Daarna zagen we een schim in de bosjes dus voor de zekerheid omgedraaid en daar kwam Simba tevoorschijn.

Een volwassen mannetjes leeuw kwam over de weg gelopen om zich bij het vrouwtje te voegen.

Het werd alweer schemerig en we hadden nog wel een eind te rijden dus toch een beetje doorgereden om voor het donker bij het hotel te zijn.

Bij de gate weer de nodige controles heel de auto werd binnenste buiten gekeerd.

Want Stropers en andere criminelen zijn hier jammer genoeg nog aan de orde van de dag.

Na de controle waren we in een klein half uurtje bij het super mooie hotel.

Na ingecheckt te hebben kwamen we aan bij een super de luxe huisje met uitzicht over het Kruger park.

Nu snel even eten en te bed want morgen gaat de wekker weer om kwart over 4 voor de Sunrise Safari!!!!!!

Super veel zin in maar omdat we morgen ook nog een Sunset safari hebben krijgen jullie of morgenmiddag een verslag van de ochtend of overmorgen het verslag van 2 dagen.

1. Marian:
    6 juni 2019
    wauw wat gaaf die twee kleine olifanten,had ze zelf ook graag gelf gezien.
  2. R. Van Gijsel:
    9 juni 2019
    Ja, dat hadden we echt geluk mee om dat te mogen zien