Zuid-Afrika Dag 5

8 juni 2019 - Mbabane, Swaziland

Vandaag om kwart over 4 de wekker voor een dikke dag Kruger Park.

We hebben vandaag de ochtend Game drive en wij zijn als enige deze ochtend.

Het ontbijt werd ingeladen nog wat papieren getekend en onze gids verwelkomt ons in zijn Jeep.

Om half 6 rijden we richting het hek van het park.

Het is een goed 17 graden maar hier voelt dat aan als 5 graden dus we hadden al snel spijt dat we alleen een vest aan hadden gedaan.

Gelukkig had de gids wat dekens bij dus lekker onder de dekens en na een half uur kwamen we bij de gate.

Weer het nodige papier werk en de wagen werd weer van top tot teen uitgespit voor vuurwapens en andere dingen.

Daarna ging het hek open en konden we als eerste het park binnen.

Inmiddels kwam de zon al langzaam op en zagen we na 200 meter onze eerste Olifanten van de dag.

Onze gids gaf veel informatie over de natuur en dieren die hier lopen.

Na diverse beesten gezien te hebben en we eigenlijk al verder waren met wat ze hier de Ugly Five noemen ( Wrattenzwijn, Marabou, Hyena) hadden we om 9 uur ontbijt in Skukuza.

Daarna door voor de Big 5 we hadden tot nu toe de Olifant, Kaap Buffel, en de Neushoorn deze ochtend dus nog 2 te gaan.

De gids zei dat hij via de sporen de Leeuwen eventueel kon vinden maar de Luipaard word heel lastig omdat die heel zeldzaam zijn en als die in het gras lopen je ze niet ziet.

Na anderhalf uur sporen en uitwerpselen zoeken waren we ze op het spoor en een half uur later kwamen we om de hoek een roedel Leeuwen tegen.

10 leeuwen vrouwtjes en een mannetje.

Wat een geweldig gezicht om ze zo in het wild te zien en dat in een open voertuig.

Het blijven wilde dieren dus onze gids hield alles goed in de gaten terwijl wij genoeg foto's namen.

Het was inmiddels half 12 dus de Drive zat er bijna op dus rustig aan weer richting de uitgang.

Toen kregen we een tip dat er een Luipaard prooi in een boom is gesignaleerd vlak voor de uitgang.

Dus wij er snel naartoe, misschien dat we hem konden spotten.

Helaas was er van de Luipaard geen spoor maar er lag wel een Steenbok een meter of 6 hoog in een boom.

Helaas zat de Gamedrive erop dus we moesten naar het hotel maar die plek was wel iets voor de Avond Gamedrive dus we hadden de hoop nog niet opgegeven.

Na een paar uur relaxen en naar de Nijlpaarden kijken vanuit onze ligbedden was het tijd voor de Avond Gamedrive.

We reden zelf naar de Kruger Gate waar we opgepikt werden door de Jeep.

Na weer hetzelfde verhaaltje bij de gate eindelijk onderweg.

Het begon al goed te schemeren en we kwamen aan bij die ene boom.

En daar lag hij ons Luipaard in de boom, geweldig ligt van de zonsondergang op het dier.

Wat was dat mooi om te zien zeg!!!!!

Voor de rest van de Gamedrive hebben we nog 13 Olifanten gezien en een hoop Impala's daar werd je helemaal gek van.

Die zitten werkelijk overal en Olifanten ook gek genoeg.

Maar na de Gamedrive weer lekker naar het hotel waar de Braai weer roodgloeiend stond en we lekker een bbq hadden.