Zuid-Afrika, Dag 6

8 juni 2019 - Mbabane, Swaziland

Vandaag weer vroeg weg want we gaan weer door naar Swaziland.

Omdat er in Swaziland niet zoveel te zien is hebben we nog tot half 3 om door het Krugerpark te rijden.

En dat heeft geloond want ondanks de nodige Giraffe, Olifanten en andere (normale dieren).

Zijn we ook nog diverse Neushoorns en Leeuwen tegen gekomen.

Toen we richting de middagstop reden via een zandweg gebaarde er een man in een auto.

Dus wij heel voorzichtig ernaartoe en hij wees naar een paar struiken langs de weg.

Na goed kijken Kwamen we erachter dat we nu de Big 6 hadden gezien.

Want net achter de struiken zat een Jachtluipaard.

Dat beest rent normaal gewoon 100 kilometer per uur, maar omdat het 32 graden was liep hij van schaduwplaats naar schaduwplaats.

de auto reed weg en wij konden uitgebreid foto's maken toen hij ineens begon te lopen en de weg over stak op zo'n 10 meter van ons vandaan.

Wat een ongelooflijk pracht beest en dat zo in het wild echt geweldig.

Het was zowisow bijzonder want er leefde in heel het park (dat qua oppervlakte groter is dan Nederland) na schatting zo'n 120 Jachtluipaarden.

En omdat ze zo schuw zijn laten ze zich normaal niet zo uitgebreid zien.

Echt bijzonder om dat mee te maken.

Daarna doorgereden voor de lunch.

We zaten heerlijk te genieten van een broodje kip van de braai toen er ineens 2 Olifanten gewoon voorbij kwamen getoeterd.

Het kan hier allemaal in het Park en we vonden het zonde dat we weer door moesten wilden we voor het donker in ons hotel zijn.

Dus we gingen weer opweg en na 400 meter zat er ineens een Luipaard in de bosjes.

Daar ging het plan om voor het donker in het hotel te zijn.

Want zo'n kans laten we niet liggen natuurlijk.

Wat een prachtige beesten en wat zie je ze slecht als ze in de bosjes liggen.

Nadat we de nodige foto's hadden gemaakt zijn we naar de gate gereden om met pijn in ons hart het park te verlaten.

Er stond ons nog zo'n dikke 3 uur rijden te wachten voor we bij ons hotel arriveerde.

Na anderhalf uur kwamen we aan bij de grens van Zuid-Afrika en Swaziland.

Een stempel in ons paspoort dat we Zuid-Afrika verlieten en weer in de auto om na 100 meter weer uit te stappen voor een stempel en de nodige documenten om Swaziland weer in te mogen.

Rond 4 uur verlieten we de grens van Zuid-Afrika en het begon al te schemeren.

Er stond ons nog een kleine 2 uur rijden te wachten over kronkelende bergweggetjes en langs diverse dorpjes.

Het werd gelukkig pas echt donker toen we de snelweg opreden richting MBabane.

Iets voor zessen kwamen we aan bij het hotel, snel inchecken en richting het eten.

En nu lekker slapen want morgen weer een rit van 6 uur voor de boeg richting St. Lucia (The city of the Hippo's).

1. Tibor:
    8 juni 2019
    Super gaaf avontuur zo! Geluk met de dieren ook 😃
  2. R. Van Gijsel:
    9 juni 2019
    Jazeker echt super veel geluk gehad