Zuid-Afrika, Dag 7

9 juni 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag een uurtje langer geslapen want vandaag hebben we een volle rijdag.

We gaan namelijk Swaziland verlaten en richting St. Lucia.

Een rit van 350 kilometer richting het kust dorpje in Zululand.

Na een goed 2 uur rijden kwamen we bij onze tussenstop in Nisela aan.

Een coffeeshop midden in een reservaat.

Er was een Snakefarm naast het restaurant maar helaas was die op zondag gesloten.

Jammer want ik had de gevaarlijkste slang van de wereld (de Black Mamba) wel met eigen ogen willen zien.

Maar misschien dat we hem in de natuur nog tegen komen.

Ze hadden wel een tuin met Konijnen en Hamsters en er stond een Zebrapaard.

Nadat we ze allemaal hadden geaaid maar eens naar het restaurant.

Daar stond op het terras een bordje met pas op voor de Krokodillen.

Normaal ligt het terras op een meer waar Krokodillen zitten maar omdat het nu droogte periode is was er geen water.

Wel een paar kleine spinnen en wat vogels.

Na de lunch zijn we weer verder gereden het was immers nog een goed 2 uur naar St. Lucia.

Na een half uur kwamen we weer aan bij de grens overgang van Swaziland naar Zuid-Afrika.

Na de nodige stempels en documenten mochten we Zuid-Afrika weer binnen en was het nog anderhalf uur bergweg en door verschillende Game Reserves.

Toen we in St.Lucia aankwamen had Jet het idee om vanavond een Night Safari te boeken om zo de bijzondere dieren te zien die snachts leven.

Een Safari van 3 uur in een open Jeep dwars door de Jungle van Kwazulu-Natal.

Ook maar meteen een bootsafari geboekt voor morgenmiddag zodat we in ieder geval uit kunnen slapen omdat we pas rond middernacht terug zijn.

Nu gaan we even lekker eten en dan ons klaarmaken voor de Safari vanavond.