Zuid-Afrika Dag 9

11 juni 2019 - Indlovu DC, Zuid-Afrika

Vandaag helaas weer weg uit St. Lucia en op naar de Drakensbergen.

Een rit van 386 Kilometer dus weer bijna een halve dag rijden.

In de route beschrijving stond een straatnaam en daarna was het nog 14 kilometer verder, succes.

Dus wij opzoek naar het adres en we kwamen aan op een onverharde weg.

Waar komen we nu toch uit dachten we maar na 10 kilometer zandpad kwamen we aan bij een huis.

Met een schitterend uitzicht op het begin van de Drakensbergen.

Er deden twee bijzonder vriendelijke mensen open en we werden meteen warm ontvangen.

Net ofdat je thuis kwam en nadat we ingecheckt hadden wezen ze ons een leuk huisje naast hun huis.

Heel gezellig en knus allemaal voor onzelf met een leuk beekje voor onze voordeur.

We vroegen aan de man wat we nog konden doen deze middag want we kregen al het idee dat we ook hier weer tijd tekort kwamen.

Hij zei dat hier een herdenk plaats om de hoek ligt van de gevangneming van Nelson Mandela en het Apartheid museum en dat dat wel de moeite waard is.

Dus hup de koffers eruit gegooid en weer in de auto.

Na een half uur zandweg kwamen we weer in de bewoonde wereld en we kwamen aan bij de herdenk plaats.

Na een gift gegeven te hebben gingen we door het museum, even cultuur en geschiedenis snuiven.

Daarna kwamen we bij een lang pad genaamd ''Long path to freedom''.

Daar stonden 27 bordjes die de jaren van gevangenschap van Nelson Mandela vertegenwoordigen.

En op die bordjes stonden de historische hoogtepunten van zijn geboorte tot het overlijden.

Het is toch indrukwekkend wat hij heeft betekend voor Zuid-Afrika.

Daarna weer richting het hotel want het werd al snel weer donker.

1. Ingrid:
    13 juni 2019
    Lijkt me heel mooi dat Mandela museum. Jullie rijden wat kilometers zeg!
  2. R. Van Gijsel:
    14 juni 2019
    Het was een heel mooi monument, straks gaan we in Kaapstad ook nog naar Robben eiland als we er tijd voor hebben.
    Daar heeft hij 27 jaar gevangen gezeten.